Operation Ät

23 Maj

Vågen visar en sak och spegeln en annan. Jag ser på siffrorna att jag har ”tappat” 7 kg sen mars, kläderna har blivit för stora, mensen är borta och jag tappar hår igen. Mitt hjärta går på högvarv, alla ben är betydligt mer synliga och kroppen går på sparlåga. Trots denna medvetenhet, säger spegelbilden något annat. Hur kan man bli så blind? Mitt BMI är nere på 15,4 och jag vet att det inte är hälsosamt. Jag vet!!

Det här funkar inte. Jag kan inte tillåta mig falla tillbaka i sjukdomen, den får inte vinna igen. Jag måste vara stark för både mina barn och min egen skull. Jag skäms. Jag trodde jag var stark och att jag kunde hantera kaoset, men inte. Delvis har det skett medvetet, men till stor del har jag låtit det ske undermedvetet. Fråga mig inte hur, för jag vet inte. Att inte äta, är ett sätt för mig att ha kontroll. Det låter tokigt, men det är så det är. Kaoset som har varit, gjorde att jag tappade kontrollen över mig själv och mitt liv, och det enda sättet att återfå en viss typ kontroll, är att inte äta. Mättnad leder till ångest och ångesten leder till skam. Den onda cirkeln har börjat rotera och jag måste få stopp på den, innan skadan är för stor.

Operation Ät har påbörjats, och något av det svåraste som finns…men jag ska klara det! Jag tänker inte förlora!

4 svar to “Operation Ät”

  1. Sefa 23 maj 2011 den 21:03 #

    Jag står bakom och hejar på! You can do it!

  2. Minna 23 maj 2011 den 21:03 #

    Du är BÄST som du är! fiin DU!

    Det kan bara bli bättre då man tillåter sej att se.

    Kram på dej ❤

  3. Ansi 23 maj 2011 den 21:03 #

    Här har du en till som står bakom dej och låter dej inte falla!! Så länge du tror på dej själv så finns det hopp om att du ska övervinna allt!! Keep on fighting!!

  4. Sandra 23 maj 2011 den 21:03 #

    Jag finns bakom dig! (Å även nära nu för tín)
    Så vi kanske kan dejta så jag får höra hur allt är! Kram

Lämna en kommentar